Föreläsningar/Seminarier

Aktiviteter/Seminarier/Föreläsningar kan skräddarsys och anpassas efter vad företaget/klubben/organisationen vill. Om det finns som ett exempel en process i värderingar och personlig utveckling på gång så kan aktiviteten formas utifrån hur långt man har kommit.
Ibland vill organisationen att det skall vara mycket energi, humor och möjligheter till skratt. Vissa aktiviteter är utformade beroende på att det kan finnas behov av att öka öppenheten och minska inre stress.
Ofta kan man göra kundaktiviteter på ett sådant sätt att det rimmar med företagets varumärkesprocess och säljstrategi. Den externa mätningen från kunderna kan ibland vara ett bra hjälpmedel att luta sig emot när man genomför aktiviteterna.

Självklart kan man välja något av nedanstående tema/rubriker.

Rubriker/Tema/Förslag på innehåll

  • Hur skapar man ett vinnande företagsklimat?
  • Gemensamma värderingar skapar ”ketchupeffekt”
  • Utveckla ledarskap, laganda och motivation med resultatgaranti
  • Klubbutveckling – om att utveckla en bra laganda
  • Hur skapar man en professionell styrelse med värderingar/normer för beteende?
  • Mental rådgivning/Idrottspsykologi
  • Harmoni och balans i livet
  • Livskvalité – vad är det?
  • Konferencier uppdrag
  • Debattledare/”Katalysator”
  • Kundevent
  • Kick-off
  • Skräddarsydda aktiviteter/seminarier kopplat till interna mätningar/klimatanalyser
  • Skräddarsydda aktiviteter/seminarier kopplat till externa mätningar/kundorienteringsunderlag
  • Skräddarsydda aktiviteter/seminarier kopplat till varumärkesprocesser/säljstrategi
  • Kvalitetssäkring/Verksamhetsstyrning gällande beteende, laganda, ledarskap och personlig utveckling etc.
  • Personlig utveckling – vad är det?
  • ”Hur tillverkar man en olympisk guldmedaljör”?
  • Beteendeverktyg – hur hanterar man beteendeutveckling och känslor på egen hand?
  • Inre och yttre stress – vad är det och hur hanterar man detta?